Win deals en versterk klantrelaties
Zie de euro’s die wachten in de verkoopkans en weet hoe je deals kunt sluiten. Creëer een uitstekende klantervaring vanaf het eerste contact ver in de toekomst.
Winnende tools voor verkoopsucces
Met een CRM weet je welke zaak aandacht nodig heeft en sluit je deals sneller. Kant-en-klare prijslijsten en een offertool maken verkoopwerk efficiënt.
Verkoop tegen de juiste prijs
Maak gebruik van historische gegevens voor offertes. Prijs de projecten correct voor verkoop op basis van de werkbelasting, middelen en marges van eerdere projecten.
Verhoog je prospectie
Maak gebruik van klantenlijsten om nieuwe klanten te werven en te benaderen. Segmenteer klanten en identificeer de meest winstgevende verkoopcases uit de prospectpool.
Benut het momentum
Plan gesprekken en taken in de agenda of verbind je agenda met Severa. De CRM herinnert je aan activiteiten en archiveert contacten in de klantinformatie.
Maak het bijhouden van resultaten eenvoudig
Bekijk de aankomende orderachterstand, verkoopkansen en reageer indien nodig op rustige periodes. Met actuele rapporten kun je de verkoop sturen naar winstgevendere diensten en projecten.
Richt verkoop nauwkeurig
Volg de input-outputverhouding van de verkoop en stuur acties naar de juiste zaken: focus op cases met de hoogste marge.
Begrijp de pijplijnen
Volg verkoopresultaten met kant-en-klare rapporten. Bekijk het slagingspercentage en meet het verkoopsucces als geheel, per individu of per fase.
Anticipeer op facturering
Houd de verkoopprognose in de gaten en beoordeel de facturering voor de komende maanden. Reageer snel op problemen zoals een zwakke order- en offerteachterstand.
De verkoop heeft enorm veel hulp gekregen omdat alle klantinformatie, van contactgegevens tot facturatie en projectbeheer, evenals resourcing, of de zogenaamde hele waarheid, op één plek te vinden is.
Joonas Pajunen – CEO, Fraktio
Een fantastische klantervaring met CRM-software
Vind alle essentiële informatie op één plek en creëer een nauwe band met klanten. Weet wat er met de klant is afgesproken, hoe het project vordert en hoe ze zijn gefactureerd.
Houd informatie up-to-date
Klantinformatie, contacten en eerdere projecten met facturen zijn gemakkelijk toegankelijk voor klantenservice, verkoop, administratie en facturering.
Maak verschillende prijslijsten
Maak de prijslijsten die je nodig hebt voor diensten, producten en uurfacturering, en koppel ze aan klant specifieke informatie. De prijslijsten zijn altijd nauwkeurig en klaar voor nieuwe orders.
Verduidelijk communicatie
Plan de inhoud en fasen van het project realistisch met behulp van historische gegevens. Volg de voortgang van het project en stel herinneringen in voor communicatie.
Identificeer de meest winstgevende klanten
Segmenteer klanten en identificeer eenvoudig de meest winstgevende klantengroepen. Weet in welke klantrelaties het de moeite waard is om tijd te investeren en wanneer het nodig is om de prijsmodellen aan te passen voor onrendabele klantengroepen.
Probeer Severa zelf!
Probeer de CRM-mogelijkheden en verkooptools van Severa om langdurige en winstgevende klantrelaties op te bouwen.