Klantgegevens, offertes en verkooppijplijn

CRM-systeem (Customer Relationship Management)

Met het CRM-systeem bewaakt u de voortgang van de verkoop in verschillende stadia van de pijplijn en voorspelt u toekomstige sales, facturatie en nodige resources. Met Severa beheert u klantrelaties van leads tot facturatie in één simpel systeem.

Sales management

Manage uw verkoop en uw klantenbestand, en maak het opvolgen van resultaten simpel

Geef uw verkopers een tool waarmee ze hun eigen werk moeiteloos kunnen plannen en opvolgen. Met activiteiten, kant-en-klare prijslijsten, een offertetool en geautomatiseerde facturatie verloopt het dagelijkse werk lekker vlot. Met prognoses en rapporten beheert u alle fasen van het verkoopproces en kunt u uw pijlen richten op de diensten met de hoogste winstmarges.

Klantrelatiebeheer (CRM)

Goed CRM zorgt voor een betere klantervaring

Als u alle relevante informatie op één plek vindt, weet u wat er met de opdrachtgever is afgesproken, hoe het project vordert en hoe aan de klant wordt gefactureerd.

Op basis van de klantinformatie die in het CRM-systeem wordt verzameld, reageert u snel en accuraat op de klant zonder tijdrovend zoekwerk. Het gedeelde systeem komt zo de verkoop, klantenservice en facturatie ten goede.

CRM - asiakkaan yhteystiedot

Sales CRM

Het CRM-systeem is de dagelijkse tool van de verkoper

Plan, beheer en voorspel uw eigen verkoopwerk in elke fase van de funnel. Via het dashboard van het CRM kan de verkoper makkelijk alle sales activities en offertes volgen.

Maak prijslijsten aan

Maak de prijslijsten die u nodig heeft voor diensten, producten en werkuren, en koppel deze aan klantspecifieke informatie. Zo kloppen uw tarieven altijd en liggen ze klaar voor nieuwe bestellingen.

Planning

Plan al uw telefoontjes, meetings en taken in de agenda. Het systeem herinnert u aan de afgesproken contacten en alle contacten worden automatisch gearchiveerd in de historie van de klant.

Historie benutten

Benut de informatie uit eerdere projecten voor offertes en projectplannen. Op basis van de werkelijke marges, workloads, resources en planningen krijgen uw projecten het juiste prijskaartje.

Meet, manage, beheer

Profiteer van parameters, zoals prognose, hitrate en up-to-date verkoopopbrengsten. Kant-en-klare en aanpasbare rapporten en prognoses helpen de verkoop in de goede richting te sturen.

Sales pijplijn up-to-date

De persoonlijke sales funnel van de verkoper kan via drag and drop eenvoudig en snel worden bijgewerkt. De verkoper ziet in één oogopslag zijn eigen werkdruk en het management is altijd op de hoogte van de situatie binnen het team.

Grote groepen klanten managen

Segmenteer klanten in duidelijke groepen en ontdek de meest winstgevende doelgroepen. Maak ook gebruik van klantenlijsten bij het werven en contacteren van nieuwe leads.

Rapporten en prognoses

Voorspel toekomstige verkopen,
facturatie en personeelsbehoefte

Volg de verkoopprognose en maak een schatting van de facturering voor de komende maanden en de behoefte aan personeel. Met de facturatie- en rentabiliteitsrapporten van Severa leidt u uw verkoop naar winstgevender diensten en projecten.

Meer info over rapportage


Een CRM, dat de essentiële klantinformatie samenbrengt

Verbeter uw klantervaring met een systeem dat al uw belangrijke klantinformatie op één plek samenbrengt. Met Severa zijn de basisinformatie, contactpersonen, klanthistorie en eerdere projecten met facturatie van uw klanten snel toegankelijk voor de klantenservice, verkoop, administratie en facturatie.