Een actueel inzicht in je klanten

CRM en Sales Software

Laat het dagelijkse werk soepel verlopen door CRM-software (Customer relationship management) te gebruiken om het werk van je medewerkers te plannen en te volgen. Activiteitenlijsten, kant-en-klare prijslijsten, offertetools en automatische facturering zijn allemaal inbegrepen.

CRM-systeem en offertetool

CRM thuis, op kantoor en onderweg

Grip op al je verkoopactiviteiten

Geef je verkopers een tool waarmee ze hun eigen werk moeiteloos kunnen plannen en opvolgen. Met activiteiten, kant-en-klare prijslijsten, een offertetool en geautomatiseerde facturatie verloopt het dagelijkse werk lekker vlot. Met prognoses en rapporten beheer je alle fasen van het verkoopproces en kun je je richten op diensten met de hoogste winstmarges.

Alle klantinformatie overal online inzichtelijk

Verbeter je customer experience met CRM

Op basis van de klantinformatie die in het CRM-systeem wordt verzameld, reageer je snel en accuraat op de klantverzoeken zonder tijdrovend zoekwerk. Het gedeelde CRM-systeem komt zo de verkoop, klantenservice en facturatie ten goede. Als je alle essentiële informatie op één plek vindt, dan weet je op elk moment wat er met de klant is afgesproken, hoe het project verloopt en hoe er is gefactureerd.

Het grafisch dashboard geeft inzicht in verkoopactiviteiten

CRM is de dagelijkse tool van elke verkoper

Plan, beheer en voorspel je eigen verkoopactiviteiten in elke fase van de salesfunnel. Via het grafische CRM dashboard kun je al je activiteiten bijhouden en tijdig opvolgen. Plan taken voor jezelf of een collega in, leg notities vast, stel offertes op of start een nieuw projectplan waarop je werkuren schrijft. Alle contactmomenten, afspraken en notities worden in een overzichtelijke tijdlijn weergegeven.

Werken met prijslijsten

Maak de prijslijsten die je nodig hebt voor diensten, producten en losse werkuren en koppel ze aan klantspecifieke informatie. De prijslijsten zijn altijd correct en klaar voor nieuwe bestellingen.

Planning

Plan al je telefoontjes, meetings en taken in je agenda. Het CRM-systeem herinnert je afspraken en contactmomenten worden automatisch gearchiveerd in de historie van de klant.

Historie benutten

Gebruik informatie van eerdere projecten in offertes en projectplannen. Op basis van gerealiseerde marges, werkvolumes, resourcing en planningen bepaal je de de juiste prijs voor de te verkopen projecten.

Meet en controleer resultaten

Profiteer van verkoopcijfers zoals verkoopprognose, hitrate en actuele verkoopresultaten. Kant-en-klare en aanpasbare rapporten en prognoses helpen de verkoop in goede banen te leiden.

Sales pijplijn up-to-date

De persoonlijke sales funnel van de verkoper kan via drag and drop eenvoudig en snel worden bijgewerkt. De verkoper ziet in één oogopslag zijn eigen werkdruk en het management is altijd op de hoogte van de situatie binnen het team.

Segmenteer en ontdek winstgevende doelgroepen

Segmenteer je klanten via filters in duidelijke groepen. Ontdek zo de meest winstgevende doelgroepen. Importeer klantenlijsten voor het werven en contacteren van nieuwe klanten.

Rapporten en prognoses

Voorspel toekomstige verkopen,
facturatie en je personeelsbehoefte

Volg de verkoopprognose en evalueer de facturatie voor de komende maanden en de behoefte aan personeel. De facturatie- en rentabiliteitsrapporten van Visma Severa leidt je verkoop naar meer rendabele diensten en projecten.

Meer info over rapportage


De meest gestelde vragen over CRM

  • Hoeveel gebruikers werken met de CRM Software van Visma Severa?
    Meer dan 35.000 gebruikers en 1600 bedrijven vertrouwen op Visma Severa.
  • Waarom kiezen voor Visma Severa CRM Software?
    De projectmanagementoplossing Visma Severa combineert verkoop, projectmanagement, urenregistratie en facturatie in één eenvoudige en flexibele oplossing. Iedereen in het team gebruikt dezelfde tool en teaminformatie is altijd actueel en toegankelijk.
  • In welke branches wordt CRM veel gebruikt?
    Zakelijke dienstverleners zoals ICT-bedrijven, softwarebedrijven, marketing- en communicatiebureaus, architectenbureaus, ingenieursbureaus, consultancy-organisaties en financieel adviseurs maken gebruik van Visma Severa.
  • Is CRM hetzelfde als PSA-software?
    Nee want CRM (Customer relationship management) is een onderdeel van PSA Software. Interessant om te lezen is het artikel: https://vismasevera.nl/blog/het-verschil-tussen-psa-en-erp-software/
  • Kan ik mijn huidige gegevens overzetten naar Visma Severa CRM?
    Klantgegevens zijn eenvoudig via bijvoorbeeld een csv-bestand te importeren. Wil je andere gegevens importeren? Bespreek dit dan vooraf met één van onze experts.
  • Kan ik ook een mobiele app van Visma Severa installeren?
    Ja als je gaat werken met Visma Severa dan kun je de app op je telefoon installeren. Onderweg kun je eenvoudig de contactgegevens opzoeken van je klanten, de laatste notities raadplegen of na een gesprek bij een klant je uren registreren.
  • Kan ik mijn Google calender of Outlook agenda integreren?
    Ja Visma Severa kan je per gebruiker agenda’s zoals Google calender of Outlook synchroniseren.
  • Kan ik Visma Severa CRM koppelen met marketing Automation software?
    Visma Severa is te koppelen aan marketing automation software zoals Hubspot en andere applicaties via Zapier.
  • Worden klantgegevens ook automatisch aangemaakt in mijn boekhoudpakket?
    Visma Severa kun je koppelen met vele boekhoudpakketten. Ga voor meer informatie naar: https://vismasevera.nl/functies/integraties-en-api/.
  • Kan ik ook zelf een koppeling maken?
    Uiteraard is het mogelijk om zelf een koppeling te maken met onze REST- API. Zo kun je gegevens tussen verschillende applicaties uitwisselen. Meer informatie hierover vind je op: https://vismasevera.nl/functies/integraties-en-api/..
  • Kan ik ook offertes maken?
    Offertes aanmaken wordt je in Visma Severa wel heel makkelijk gemaakt. Zo kun je werken met prijslijsten, offertesjablonen en zijn offerte lay-outs eenvoudig aan te passen. Heeft de klant de offerte getekend, dan kun je de gegevens uit de offerte overnemen om een facturatie- of projectplan aan te maken. Ontdek alle functionaliteiten door Visma Severa 30 dagen gratis uit te proberen.
  • Kan ik ook een prijslijst per klant of project aanmaken?
    Ja je kunt werken met verschillende prijslijsten. De platinum versie biedt hierin extra functionaliteiten aan. Neem voor advies contact op met één van onze sales specialisten.

Binnen enkele minuten toegang

Probeer 30 dagen gratis

Probeer Visma Severa 30 dagen gratis uit en ontdek hoe makkelijk de software werkt. Je krijgt direct toegang tot een omgeving met alle premium functionaliteiten. Deze trial wordt niet automatisch verlengd en er zijn ook geen betaalgegevens vereist.

Klik hier

Je kunt ook een contactverzoek achterlaten.

Severa CRM Software zou wel eens voor het team Jumbo-Visma de sleutel kunnen zijn tot het winnen van de Tour de France

Team Jumbo-Visma vertelt waarom Severa CRM hét fundament is voor haar verkoopteam

Wij zijn één van de beste wieler- en schaatsploegen en presteren op het hoogste niveau ter wereld. Onze doelen zijn bijzonder hoog gegrepen. Of het nu gaat om het winnen van de Tour de France, nog een wereldkampioenschap met Marianne Vos of het bereiken van onze commerciële doelstellingen.
Lees verder

Wat is een CRM systeem. Lees het in ons e-book.

Wat is een CRM-systeem en wat zijn de voordelen voor zakelijke dienstverleners?

CRM is één van de belangrijkste en meest gebruikte tool bij zakelijke dienstverleners. Wat is een CRM software eigenlijk, wat kun je ermee en welke voordelen levert een CRM-systeem bedrijven op? Lees dit e-book om antwoord te krijgen op al jouw vragen.

Lees verder

Wat is een hit rate en waarom zou ik deze berekenen?

Waarom mijn hit rate meten en hoe bereken je die?

Een hit rate is een term om het succespercentage van verkooppogingen te beschrijven. Dit percentage vergelijkt specifiek het aantal keren dat een verkoopactiviteit succesvol was ten opzichte van het aantal keren dat het werd geprobeerd.

Lees verder