Visma Severa is een uitstekende tool voor het beheer van de zakelijke activiteiten van expertenbureaus. Het is speciaal ontwikkeld voor mensen die aan projecten werken en biedt diverse functionaliteiten om met name creatief werk en werk op uurbasis te stroomlijnen.

Bij het kiezen van een bedrijfssoftware is het van essentieel belang om het meest geschikte systeem voor uw bedrijfstak te kiezen. Severa is ontworpen op basis van de praktijken van reclame-, engineering-, IT- en consultancybedrijven, waardoor het een bijzonder doeltreffende oplossing is voor bedrijven in deze sectoren.

Uitgebreide rapportage van uw bedrijfsbeheer

Visma Severa heeft drie duidelijke voordelen ten opzichte van haar concurrenten op de markt. Ten eerste is het de beste tool voor het beheer van de activiteiten van een bureau. Severa heeft een breed scala van zeer aanpasbare rapporten en een uitgebreide set van kant-en-klare KPI’s voor het beheer van de activiteiten van een bureau. Het management kan doelen instellen en het halen van de doelstellingen opvolgen met behulp van de KPI’s van hun keuze.

Dankzij de eenvoudig in te stellen rapporten en dashboards kan elke gebruiker gemakkelijk de persoonlijke en bedrijfs-KPI’s volgen die voor hem relevant zijn. Zo kunnen verkopers de stroom van de verkooppijplijn volgen, specialisten de voortgang van hun projecten en projectmanagers de rentabiliteit ervan. Het maakt het veel gemakkelijker om het totaalbeeld van uw bedrijf te zien wanneer de data van de verkoop- en projectpijplijn allemaal in dezelfde software staan.

Lees ook: Via de tientallen kant-en-klare rapportagesjablonen van Visma Severa stuurt u uw expert of projectbedrijf aan op basis van realtime informatie.

Geautomatiseerde pijplijn van offerte tot facturering

Een ander groot voordeel van Severa is het vlotte en sterk geautomatiseerde proces. Het bespaart u tijd, vermindert het handmatig overbrengen van informatie en schept transparantie in de werking van uw bedrijf. Eenmaal ingevoerd, worden de gegevens opgeslagen voor de duur van de klantrelatie en hebben alle gebruikers altijd toegang tot actuele data.

Visma Severa is meer dan een CRM-systeem, omdat het naadloos uw verkoop, projecten, uren en facturatie combineert. De informatie uit de offerte komt na het sluiten van de deal met één en dezelfde software in het projectmanagement, de resourcing en de facturering te staan.

Visma Severa maximaliseert de bezettingsgraad

Een derde kenmerk dat veel goede feedback van klanten heeft gekregen, is de resourcing van het personeel. Het maakt het veel gemakkelijker om de resourcing van een bureau te beheren. De software helpt u om de druktepieken te zien en de resourcing te optimaliseren. Zo haalt u het maximum uit de bezettingsgraad en maakt u het werken voor iedereen efficiënter.

Bij top-downresourcing verdeelt de software via de automatisering de werkuren voor het project onder de projectmedewerkers. In de personeelsintensieve sector geeft dit het management een duidelijker overzicht van de activiteiten. Dit maakt het plannen en anticiperen op toekomstige behoeften aan resources gemakkelijker.

Dankzij Severa blijft het personeel ook op de hoogte van snel veranderende situaties. Bijvoorbeeld bij het registreren of bewerken van uren is de veranderde info meteen zichtbaar voor iedereen.

Severa kan o.a. worden geïntegreerd met de meest gangbare financiële software en HubSpot.

Goed is niet goedkoop

Severa is niet de goedkoopste software op de markt. Ons doel is te concurreren op kwaliteit, niet op prijs. We noemden net enkele van de eigenschappen die Severa tot een van de besten in zijn categorie maken. Bovendien wordt de prijs beïnvloed door factoren zoals betrouwbaarheid, schaalbaarheid en kwaliteit van de klantenservice.

Voor Severa betekent kwaliteit de continuïteit van de werking. Ten eerste, ons systeem draait, het ligt niet stil. Ten tweede zie je het aan de kleine dagelijkse dingen. Elk afzonderlijk bekeken lijken ze niet significant, maar als u elke dag enkele kleine taken gemakkelijker kunt uitvoeren dan met andere software, zijn de voordelen op jaarbasis aanzienlijk.

Voor Visma Severa betekent kwaliteit de continuïteit van de werking

Bij de aankoop van een systeem kunnen zich soms verrassingen voordoen wanneer onverwachte extra kosten aan de softwarekosten worden toegevoegd als gevolg van de implementatie van extra functies. De prijsstelling van Severa is duidelijk: de totaalprijs hangt af van het aantal gebruikers en het gekozen pakket.

Severa schaalt van deskundige werkregie voor een klein expertenbureau tot bedrijfsmanagementtool voor een groot gespecialiseerd MKB. Dit zorgt ervoor dat u, wanneer uw bedrijf groeit, niet om de paar jaar van software hoeft te veranderen. Zelfs goedkope software kan plots duur worden, omdat de vervangingskosten vaak aanzienlijk zijn.

De schaalbaarheid komt bij ons ook tot uiting in het feit dat elke klant zelf kan beslissen hoe veelzijdig hij functies wil implementeren. Bij het aanmaken van een project kunt u bijvoorbeeld kiezen om met een paar klikken een project aan te maken om meteen uren te loggen of om een meer gedetailleerde projectfasering, resourcing en budgettering mogelijk te maken.

Uitgebreide faciliteiten voor productontwikkeling en klantenservice

Een uitgebreide productontwikkeling garandeert de continuïteit van de software. Severa maakt deel uit van de productfamilie Visma Solutions, onderdeel van de internationale Visma Groep. Het bedrijf groeit en de investeringen in productontwikkeling nemen elk jaar toe, wat ook zorgt voor een agile productontwikkeling.

Ons team van om en bij de 30 productontwikkelaars zorgt ervoor, dat de software voortdurend verder wordt ontwikkeld en aangepast op basis van zowel wetgeving als klantenfeedback. Elke maand brengen we tot 50 kleine verbeteringen aan in Severa.

Ook het klantenserviceteam van Severa beschikt over een sterke bezetting en voldoende expertise om te helpen bij de implementatie van het systeem en eventuele problemen die zich daarna zouden voordoen. Veel van Severa’s experts hebben jarenlange ervaring met het begeleiden van gespecialiseerde bedrijven. Naast een opleiding over de implementatie van de software krijgt de klant dus vaak ook advies over de best practices in de sector en de meest efficiënte processen.

Over Visma Severa

Ruim 1500 bedrijven en meer dan 35.000 gebruikers vertrouwen op Visma Severa. De gebruikers van Severa zijn tevreden over het product; de score van onze meest recente CSAT-onderzoek (Customer Satisfaction Score) was een nette 95%.

Onze klanten omschrijven Severa onder meer als visueel, modern, veelzijdig en gebruiksvriendelijk.

Wat de kenmerken van het systeem betreft, prijzen onze klanten vooral de sterke link tussen de sales en het project. De veelzijdige en aanpasbare rapportage wordt beschreven als een voorloper. Velen vinden het ook prettig dat ze bij Severa zelf kunnen kiezen hoe uitgebreid een project in het systeem wordt opgezet.

Probeer Visma Severa 30 dagen gratis